Skip til hoved indholdet

Tillykke med din nye bolig. Vi er glade for at kunne byde dig velkommen i Boligforeningen Ringgården. 

Ofte stillede spørgsmål


  • Nøglerne udleveres i forbindelse med indflytningssyn af boligen. Indflytningssynet ligger på overtagelsesdagen.

    Ligger overtagelsesdatoen på en helligdag eller i en weekend, vil du som udgangspunkt først kunne få nøglen den følgende hverdag.

  • Har vi din mailadresse, vil du automatisk blive indkaldt til indflytningssyn.

    Hvis du ikke har hørt fra os en uge inden indflytning, så kontakt afdelingens ejendomsfunktionær – tlf.nr. og træffetid findes på afdelingens side.

    Vores afdelinger.

  • Vil du være sikker på, at dit navn står på dør/postkasse ved indflytningen, skal du sende en mail til ejendomsfunktionæren med det navn/navne, der skal stå på navneskiltet, samt lejemålsnummer og din nye adresse.

    Kontaktoplysningerne findes på afdelingens side.

    Vores afdelinger.

  • Nej. Din lejlighed har B-ordning, og det betyder, at du ikke kan forvente at overtage en nyistandsat bolig. 

    Bemærk: Hvis fraflytningssynet har vurderet, at der skal foretages istandsættelse, fx at gulve trænger til lakering eller at vægge ikke er malet korrekt, kan dette ske i op til 10 hverdage, efter du har overtaget boligen.

    Læs mere om B-ordningen og vedligeholdelseskontoen i din afdelings vedligeholdelsesreglement eller i Ringgårdens folder "Hvordan vedligeholder jeg min bolig?"

  • Du skal betale første måneds husleje og indskud senest 14 dage før indflytning. Betalingsoplysninger finder du på din ”huskeseddel”, som er sendt til dig sammen med den underskrevne kontrakt.

    Har du fået lån af kommunen, skal du være opmærksom på beløbet og sørge for at få betalt resten.

  • Ja, det er vigtigt, at du selv får tegnet en indboforsikring, for den er ikke inkluderet i din husleje. Det er kun glas- og kummeforsikring, som er indeholdt i huslejen.

  • Hvis du bor til leje i en lejlighed med eget køkken, kan du måske få hjælp til huslejen. 

    Læs mere om boligstøtte

Kom nemt videre


  • Jeg har brug for kontakt til min ejendomsfunktionær

  • Jeg har brug for at komme i kontakt med administrationen

  • Hvordan logger jeg på MinSide?

Akut behov for hjælp?

Har du akut behov for hjælp, skal du henvende dig direkte via nødtelefonen.