Skip til hoved indholdet MinSide MinSide

Boligsocial indsats

Den boligsociale indsats er et tilbud til alle beboere i Ringgården, der skal styrke trivsel, tryghed og fællesskaber i boligområderne.

Indsatsen løftes af Det boligsociale Team, der både har til opgave at inspirere afdelingsbestyrelserne til at søsætte nye initiativer og aktiviteter og hjælpe beboerne med udfordringer som ensomhed, økonomi og kontakt til myndigheder.

Det boligsociale Team arbejder på at skabe trivsel i boligområderne for den enkelte beboer og for at styrke det gode naboskab. Det kræver et tæt samarbejde med afdelingsbestyrelser, de øvrige teams i Administrationen, og ejendomsfunktionærer.

Fælleshuse

I Ringgården samarbejder vi også med andre boligforeninger om fælleshuse, hvor beboere på tværs af boligforeninger kan mødes og deltage i forskellige aktiviteter:

Beboerne

Alle beboere i Ringgården kan få hjælp og støtte af det Det boligsociale Team til en lang række opgaver. Det kan være:

  • styrke det gode naboskab
  • søge boligsikring
  • forstå breve fra det offentlige
  • inspiration til aktiviteter i området
  • sparring i at få idéer til at blomstre til gavn for alle i boligområdet
  • en snak om ensomhed
  • håndtere konflikter
  • en snak om personlige udfordringer
  • huslejerestancer
  • udfordringer ved genhusning.

Afdelingsbestyrelserne

Alle afdelingsbestyrelser i Ringgården kan få hjælp og inspiration af Det boligsociale Team til at:

  • stable aktiviteter på benene i afdelingerne
  • blive klogere på opgaven som afdelingsbestyrelse (kursus)
  • stable en ERFA-gruppe på benene på tværs af afdelinger
  • holde en workshop om at arrangere sociale aktiviteter
  • få indblik i afdelingens boligsociale tal, så bestyrelsen kan målrette arbejdet i forhold til den målgruppe, der bor i afdelingen.

Ladcyklen - det rullende kontor

Det boligsociale Team har en ladcykel, der altid er pakket med klapstole, et bord og en termokande, så den er klar til at rykke ud i et boligområde. Ladcyklen gør det muligt at være tættere på beboerne i hverdagen og møde dem der, hvor de er. Det har flere fordele.

Det boligsociale Team:

  • er synlige og tættere på beboerne
  • kan rykke hurtigt ud til de afdelinger, der har behov for det
  • kan skabe tættere kontakt til beboerne, når der er renoveringer og andre forandringer
  • kan være med, når der er sociale arrangementer.

Boligsocial indsats i Trigeparken

Trigeparken har en særlig boligsocial indsats, hvor en medarbejder er til stede to dage om ugen.

Trigeparken har tidligere haft boligsociale helhedsplaner, og da den seneste stoppede i marts 2022, besluttede beboerne og Ringgården i fællesskab at bidrage til en fortsat boligsocial indsats.

Kontakt

Ønsker du at mødes med en medarbejder fra Det boligsociale Team, skal du sende en mail til: helle@bf-ringgaarden.dk eller kontakte teamet på telefon: 9136 5602 for at aftale en tid.

Medarbejdere:
Helle, boligsocial leder, e-mail: helle@bf-ringgaarden.dk

Thomas, social vicevært, e-mail: twh@bf-ringgaarde.dk

Ringgården

Dybedalen 1A
8210 Aarhus V
CVR nr. 41905018

Telefon: +45 88 30 30 50
Mail: bogodt@bf-ringgaarden.dk

Åbningstider i Administrationen

Tirsdag: 10.00-12.00 & 12.30-15.00
Onsdag: 12.30-15.00
Torsdag: 10.00-12.00 & 12.30-15.00

Telefontider i Administrationen

Mandag: 10.00-12.00 & 12.30-15.00
Tirsdag: 10.00-12.00 & 12.30-15.00
Onsdag: 12.30-15.00
Torsdag: 10.00-12.00 & 12.30-15.00

Genveje


Bank: Danske Bank
Reg.nr. 3627
Bankkontonr. 4628210039